Hajónapló: Opuából Aucklandbe in English

2008.01.25 - 2008.01.30                                   ««   1/1 oldal   ««

1. nap, 2008.01.25. , Megérkezés Opuába

Fülledt meleg volt, amikor lepattantunk a buszról. A nap erősen tűzött, így igyekeztünk a hegyoldal árnyékosabb oldalán ereszkedni Opua Marina felé. Már a hegytetőről láttuk, hogy szépen állnak a hajók, közöttük a Rotor. Holland barátaink figyeltek rá azalatt az egy hónap alatt, mialatt távol voltunk.
A marinában megtaláltuk Hafskip-ék hajóját egy kicsit szétszedve, ugyanis, belekezdtek a tikkfa dekkjük eltávolításába.
Ezután, mint jó stopposok, boci nélkül (amit eljövetelkor a hajón hagytunk), felkéreckedtünk egy hajójához tartó fiatal párhoz, akikkel út közben (a Rotor a marina egyik legtávolabbi sarkában állt egy mooringon) össze is ismerkedtünk.
A hajóra érkezvén megkezdődött a kipakolás, kitakarítás, szellőztetés (mert egy kicsit olyan szag volt, mint egy rég nem látogatott hétvégi házban). Ezután, a motor és elektromos műszerek leellenőrzése. Vajon menetkészek vagyunk?
Sajnos volt ami ismét beadta a kulcsot. Ezúttal, meglepetésünkre a GPS adta fel a szolgálatot. Valami a csatlakozójával történhetett. Így kénytelenek voltunk a kézi GPS-t gyorsan beüzemelni. Lehet, hogy megsértődött mindarra az új dologokra, amit Magyarországon a Marina Yacht Sporttól kaptunk. Ezeket Aucklandben fogjuk beépíteni a hajóba.

2. nap, 2008.01.26. , Indulás és a Bay of Island

Az előző esti hajós összejövetel után (Dingo-val és Hafskip-pel) nehezen ébredtünk. Már indultunk volna, amikor néztük, hogy az elmúlt hónapban szépen összetekeredett a mooring kötelünk. Jó nehéz volt kibogózni a természet ellenesnek tűnő csomókat, de mivel Muline pont arra járt a bocijával, ők is besegítettek a gordiuszi csomók megoldásában. Miután a kötelek egyenesbe kerültek, már semmi nem akadályozott minket meg az indulásban. Kihajóztunk az Opua Marina sárgás, hordalékos vizeiről a Bay of Island egyik védett öblébe (Oma Kiwi Cove). Mivel hosszú hétvége (a hétfő szünnap) és gyönyörű idő ígérkezett, az öböl szinte tele volt vitorlásokkal és luxus motorosokkal. A távolból kellemes zene szólt az egyik hajóról a parton pedig néhányan BBQ-hoz készülődtek. Mi pedig a hajó alját tisztítottuk az elmúlt egy hónap rárakódott növényeitől és állatkáitól. Közben a rádióban bemondták, hogy egy elsodródott kisfiú keresésére indultak, de perceken belül sikerült megtalálni a fiút.
Este kellemes szellő ringatott minket ismét álomba a hajón a Bay of Island vadregényes sziklái között, és most már a kisméretű házépítő bajnokokat sem hallottuk a hajó alján.

3. nap, 2008.01.27. , Egy újabb éjszakai menet

A reggeli napsütéssel ébredtünk. Sok szél nem volt, csak másfél méter körüli hullámok, ezért kimotoroztunk a szigetek közül, hogy folytassuk az utunk Auckland felé, amely mindössze 120 mérföld Opuától. Ismét az óceánon Új-Zéland keleti partjain hajóztunk délnek miután elhagytuk a Twins Rock-ot (Iker szikla), majd a Hole on the Rock (Lyukas Szikla) nevü helyet az Otawhanga és a Tihuru szigetek között. Út közben a szél is megjött és még az előző napi csillapodó 1-2 méteres hullámokat is megkaptuk, ahogy a védettebb területekről délnek fordultunk. Délután ragyogó napsütésben előrejelzésnek megfelelő 10-15 csomós délnyugati szélben vitorláztunk.
Egyszercsak egy Mayday-relay jelzés jött le a rádión, valaki kisodródott egy öbölből. Sajnos itt csak öblöt mondtak be és nem adtak le koordinátát. A helyszín mindenesetre nem a közelünkben volt, így folytattuk az utunkat.
Mivel itt most nyár van a nap későn kb fél kilenckor megy csak le. Az éjszakai őrséget is egy kicsit eltolva állítottuk be. Hajnali egykor volt az első váltás pont amikor a Vitorlázók sziklája mellett haladtunk, mely mellett egy füstölgő vulkán is tornyosul, így ezt éjszakai látványként mindketten megcsodálhattuk. Szerdán volt telihold, így a hold még mindig erősen világít és jó a láthatóság a sötétben is.

4. nap, 2008.01.28. , Megérkezés Auckland-be

A hajnali őrségváltás erős szélváltozást is hozott. Hirtelen a sebességünk 6 csomóra ugrott és a part felől fújó szélben a hullámoknak sem volt idejük megnövekedni.
Jóllehet reggelre a szél csökkent az Auckland-i öbölhöz értünk délután 2-re. A Hobson West Marinában sikerült helyet foglalnunk a nagy hajók közé a belváros mellé. Meglepetésünkre éppen Auckland Aniversary nap volt így a kikötő mellett hangos koncert szólt és egy vidámpark is üzemelt. Micsoda fogadtatás!
Jó zene szólt, jóllehet egymás hangját a hajón nem hallottuk. Reméltük, hogy a hét többi napján nem lesz ilyen zajos a környék.

87. nap, 2008.04.20. , Auckland

A célt, amit 2 évvel ezelőtt kitűztünk magunk elé, elértük. Magunk által felújított öreg vitorlásunkkal Horvátországból Új-Zélandra hajóztunk, megkerülve ezzel a Földnek több, mint a felét.

Hosszú utazás volt, elfáradtunk. Időnek kell eltelnie, hogy feldolgozzuk az elmúlt 2 év élményeit.

Hogy mikor lesz folytatás? Nem tudjuk. A hurrikánszezon lassan végetér, de a Rotor egyenlőre nem idul tovább.

Technikai közlemény: sajnos az üzenetküldés a honlapon keresztül nem működik. Ha nem válaszoltunk, az csak azért történhetett, mert nem kaptuk meg az üzenetet.