Hajónapló: Korzikai kiruccanás in English

     2002.07.22 - 2002.08.02                                   »»   2/2 oldal   ««

Ugrás oldalra:12

 
...folytatás az előző oldalról

10. nap, 2002.07.31. Szerda, irány Calvi!

Folytattuk utunkat észak felé. Bevitorláztunk Porto öblébe is, de a nyílt, mély vízen levő méteres hullámok Portóhoz közeledve megnőttek, és mivel a kikötő pont erre nyitott, tovább vitorláztunk. Calvi előtt, már a hegyek által a hullámzástól védve 25-30 csomós negyedszélben hasítottunk. A kikötő előtt, az erőd szélárnyékában lekaptuk a vitorlákat, majd ismét egy bójára kötöttük ki magunkat, és élveztük a kellemes estét..


11. nap, 2002.08.01. Csütörtök

A part felől egész délelőtt 20-25 csomós szél fújt. Mivel a boci külmotor nem mőkődött, evezővel kellett kijutnunk a kb. 300 méterrel levő partra. Két részletben szállítottam ki a többieket, de nagyot küzdöttünk. A boci utasai befeküdtek az aljára, hogy minél kisebb legyen a légellenállás, és ha nem eveztem teljes erőből, akkor azonnal a nyílt víz fele sodródtunk. 40 perc alatt értem ki az első turnussal. Visszafele viszont nagyon kellemes volt: felálltam a bociba, és a lapátot hol svertként, hol kormányként használva visszavitorláztam a hajóhoz. Az öbölben többen tanultak szörfözni, és nagy megrökönyödésükre a kis bocival lehagytam őket.
A második menet még keményebben indult. A szél beerősödött, és nagyon lassan haladtunk. Végül egy motorcsónakos megkönyörült rajtunk, és kivontatott a kikötő mólóhoz. Köszönet neki érte.
A nap laza nézelődéssel, vásárlással, sétálással, pihenéssel telt.


12. nap, 2002.08.02. Péntek

Ismét San Remo...
4-kor indultunk vissza San Remoba. Szél hiányában végig motoroztunk. Az út felénél egy hatalmas karhal üdvözölt minket - kb. méteres magasságig ugrott ki a vízből.
A motor menet közben megint megállt - a légtelenítés és a tankváltás megoldotta a problémát.
San Remoban tankoltunk. 60 literre számítottam, és több, mint 120 litert tankoltunk. Ez megoldotta a leállások problémáját: én a hajónaplóban 3 literes fogyasztással kalkuláltam, ám a hajó a valóságban kb. 5,5 litert fogyaszt. A motor egyszerűen azért állt le, mert az éppen használt tankból elfogyott az üzemanyag!
Este pizzázni mentünk, nagyjából összepakoltunk, majd másnap reggel pakolás és takarítás után 11 kor hazaindultunk.

Ugrás oldalra:12

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2817859