| 2002.07.22 - 2002.08.02 «« 1/2 oldal »» | Ez az első utazásom a frissen vásárolt hajómmal. Az indulás előtti két hónap hétvégéin leutaztam San Remoba, ahol a hajó állt, és elvégeztem a halasztást nem tűrő javításokat és karbantartásokat. | 1. nap, 2002.07.22. , készülődésSzombat délután óta készülődünk az induláshoz: beépítettem egy új automata kormányt, egy fenékszivattyút a zuhanyzóba, minden rendszert leellenőriztem.
Ma elmentünk kijelentkezni Olaszországból, ahol azonban tájékoztattak, hogy nem szükséges (múlt héten, amikor személyesen érdeklődtem, egy tiszt azt mondta, hogy kel), szabadon mehetünk. A biztonság kedvéért azért kértem egy bélyegzőt a személyzeti jegyzékre.
Este ettünk egy finom pizzát, majd nyugovóra tértünk.
Napi pozíciók: 00:00 43-48.80N 7-48.00E log= 0.0 12:00 43-48.80N 7-48.00E log= 0.0 . | 2. nap, 2002.07.23. , irány Calvi!Reggel fél négykor keltem. Hamar sikerült a legénységet is talpra állítani. Motort beindítottuk, és elhagytuk San Remo kikötőjét. A kikötő előtti részen radar és fények segítségével kikerülgettünk 4-5 halászhajót, majd célba vettük Calvit, Korzikai belépési pontunkat. Pirkadatkor felerősödött a szél, 15-20 csomós negyedszélben, kényelmes 7-8 csomóval haladtunk.
Később a szél elállt, vasvitorla beindult. Az őrséget átadtam a többieknek, és ledőltem pihenni. Arra ébredtem, hogy leáll a motor. Felpattantam, a kokpitban a többiek is csodálkozva néznek - a motort nem ők állították le.
Szerencsére a motor a kokpit alatt jól hozzáférhető - egy kis légtelenítés és tankváltás után a motor vígan zakatolt tovább.
Kikötés előtt átvettem a legénységgel a kikötési manővert - kinek mi lesz a feladata (telefonon foglaltam előre kikötő-helyet).
Mentünk egy pár kört a kikötőben - hely nincs. Rádión próbáltam beszélni a kapitánysággal, de ok csak franciául hajlandók válaszolni, úgyhogy a kommunikáció megszakadt.
Végül a kikötő előtti egyik bójára kötöttünk rá.
Napi pozíció: 19:00 42-33.46N 8-46.37E log= 86.5
| 3. nap, 2002.07.24. , CalviA mai napot Calviban töltöttük, délelőtt városnézés, délután fürdőzés a tengerben. Közben finomakat kajáltunk. . | | Belvárosi részlet | Az erőd előtt |
| 4. nap, 2002.07.25. , L'ille RousseAz időjárás-jelentés nyugati szelet jósolt, ezért Calviból kihajózva Korzika keleti partjai felé vettük az irányt. Azonban az erős nyugati szél, amelyik egészen Spanyolországtól fújt
Korzika partjainál már 3-5 méteres hullámokat hozott létre. A nyugati parton az első védett kikötő Ajaccio lett volna, ami egész napos dülöngélést jelentett volna egy sziklás lee-parttal, ezért irányt váltottunk és a nagyon kedves L'lle Rousse város előtt töltöttük horgonyon a napot.
Városnézés és fürdés után a kikötőben feltöltöttük a vízkészletet, majd visszahajóztunk Calviba, ahol ismét bójára
Napi pozíció: 02:00 42-38.20N 8-55.30E log= 94.6 . | 5. nap, 2002.07.26. , Útban AjacciobaReggel korán elhagytuk Calvit. A szél ÉNY-ról fújt. Miután befordultunk Korzika sarkánál, vitorlákat bontottunk, a szél átfordult északira, erőssége 22-24 csomó. Kitámasztottuk bal oldalra a génoát, jobbra kiengedtük a grószt, lebiztosítottuk egy preventer kötéllel. Az előző napi keleti szél eredményeként keletről 2-3 méteres döghullámok jöttek, a friss szél északról 1-2 méteres hullámokat tett ezekre.
9 csomó felett hasítottunk, amikor a boci vontató kötele leszakadt.
Szerencsére kettő kötéllel volt párhuzamosan kikötve, ezért nem veszítettük el, de eltartott negyedóráig, amíg leszereltük a spi-baum-ot, lekötöttük a preventer, hogy lelassuljunk, és a bocit be tudjuk emelni a fedélzetre.
A szél közben erősödött, úgyhogy a génoát már ki sem húztuk, de csak a grósszal 8 csomó környékén haladtunk. A nagy hullámokban a legénység megetette a halakat. Az egész napos száguldás után 5 óra körül érkeztünk meg Ajaccioba. Ugyan két kikötő is van a városban, de mind a kettő tele volt. Maradt a horgonyzás több másik hajó mellett.
Napi pozíciók: 08:00 42-29.30N 8-31.80E log= 114.1 17:00 41-52.20N 8-31.00E log= 151.2 19:00 41-52.20N 8-44.80E log= 151.2 19:00 41-52.20N 8-44.80E log= 151.2
| 6. nap, 2002.07.27. , AjaccioReggel figyeltük a kikötőt, és amikor láttuk, hogy az egyik vitorlás kihajózik, gyorsan behajóztunk a helyére.
Az előző napi élmények hatására a társaság egy része kérte, hogy pár napig szárazföld legyen a talpuk alatt, és mivel reggel sikerült egy üres helyre Ajaccio kikötőjébe becsusszannunk, a napot városnézéssel töltöttük. . | 8. nap, 2002.07.29. , Korzika közepénMég mindig kocsival közlekedtünk, Corte látogatása után hegyi túrára indultunk, az 1711 méter magas Melu tóhoz gyalog kapaszkodtunk fel. A magyar útikönyv szerint a tó a parkolóból fél órás kellemes séta: a valóságban közel egy órás meredek sziklamászás, kiépített út nélkül. Kellemesen elfáradtunk, mire leértünk. . | 9. nap, 2002.07.30. , CargeseReggel kifizettük a borsós kikötői díjat, majd kihajóztunk az Ajaccio öböl bejáratánál fekvő Iles Sanguares mellett dobtunk horgonyt. Fürödtünk, pihentünk, majd elindultunk az északi irányba. Mivel nem siettünk, a kellemes 10 csomós szélben szép lassan csörgedeztünk el Cargese-hez. Szokás szerint teltház volt a kikötőben, maradtunk a horgonynál.
Este a lányokkal kimentünk sétálni a városban, a fiúk a hajón maradtak, és hatalmas csatákat vívtak (társasjátékkal). . | | Ajaccio előtt | Cargese-nél horgonyon |
| Folytatás a következő oldalon... | | | |
|