Hajónapló: Korzikai kiruccanás in English

     2002.07.22 - 2002.08.02                                   ««   1/2 oldal   »»

Ugrás oldalra:12

 

Az útvonal
Ez az első utazásom a frissen vásárolt hajómmal. Az indulás előtti két hónap hétvégéin leutaztam San Remoba, ahol a hajó állt, és elvégeztem a halasztást nem tűrő javításokat és karbantartásokat.


1. nap, 2002.07.22. , készülődés

Szombat délután óta készülődünk az induláshoz: beépítettem egy új automata kormányt, egy fenékszivattyút a zuhanyzóba, minden rendszert leellenőriztem.
Ma elmentünk kijelentkezni Olaszországból, ahol azonban tájékoztattak, hogy nem szükséges (múlt héten, amikor személyesen érdeklődtem, egy tiszt azt mondta, hogy kel), szabadon mehetünk. A biztonság kedvéért azért kértem egy bélyegzőt a személyzeti jegyzékre.
Este ettünk egy finom pizzát, majd nyugovóra tértünk.

Napi pozíciók:
00:00 43-48.80N 7-48.00E log= 0.0
12:00 43-48.80N 7-48.00E log= 0.0
.


2. nap, 2002.07.23. , irány Calvi!

Calvi a hajóról
Reggel fél négykor keltem. Hamar sikerült a legénységet is talpra állítani. Motort beindítottuk, és elhagytuk San Remo kikötőjét. A kikötő előtti részen radar és fények segítségével kikerülgettünk 4-5 halászhajót, majd célba vettük Calvit, Korzikai belépési pontunkat. Pirkadatkor felerősödött a szél, 15-20 csomós negyedszélben, kényelmes 7-8 csomóval haladtunk.
Később a szél elállt, vasvitorla beindult. Az őrséget átadtam a többieknek, és ledőltem pihenni. Arra ébredtem, hogy leáll a motor. Felpattantam, a kokpitban a többiek is csodálkozva néznek - a motort nem ők állították le.
Szerencsére a motor a kokpit alatt jól hozzáférhető - egy kis légtelenítés és tankváltás után a motor vígan zakatolt tovább.
Kikötés előtt átvettem a legénységgel a kikötési manővert - kinek mi lesz a feladata (telefonon foglaltam előre kikötő-helyet).
Mentünk egy pár kört a kikötőben - hely nincs. Rádión próbáltam beszélni a kapitánysággal, de ok csak franciául hajlandók válaszolni, úgyhogy a kommunikáció megszakadt.
Végül a kikötő előtti egyik bójára kötöttünk rá.

Napi pozíció:
19:00 42-33.46N 8-46.37E log= 86.5


3. nap, 2002.07.24. , Calvi

A mai napot Calviban töltöttük, délelőtt városnézés, délután fürdőzés a tengerben. Közben finomakat kajáltunk. .

Belvárosi részletAz erőd előtt


4. nap, 2002.07.25. , L'ille Rousse

Az időjárás-jelentés nyugati szelet jósolt, ezért Calviból kihajózva Korzika keleti partjai felé vettük az irányt. Azonban az erős nyugati szél, amelyik egészen Spanyolországtól fújt
Korzika partjainál már 3-5 méteres hullámokat hozott létre. A nyugati parton az első védett kikötő Ajaccio lett volna, ami egész napos dülöngélést jelentett volna egy sziklás lee-parttal, ezért irányt váltottunk és a nagyon kedves L'lle Rousse város előtt töltöttük horgonyon a napot.
Városnézés és fürdés után a kikötőben feltöltöttük a vízkészletet, majd visszahajóztunk Calviba, ahol ismét bójára

Napi pozíció:
02:00 42-38.20N 8-55.30E log= 94.6
.
HorgonyonA tenger


5. nap, 2002.07.26. , Útban Ajaccioba

A kormányos
Haladunk...
Reggel korán elhagytuk Calvit. A szél ÉNY-ról fújt. Miután befordultunk Korzika sarkánál, vitorlákat bontottunk, a szél átfordult északira, erőssége 22-24 csomó. Kitámasztottuk bal oldalra a génoát, jobbra kiengedtük a grószt, lebiztosítottuk egy preventer kötéllel. Az előző napi keleti szél eredményeként keletről 2-3 méteres döghullámok jöttek, a friss szél északról 1-2 méteres hullámokat tett ezekre.
9 csomó felett hasítottunk, amikor a boci vontató kötele leszakadt.
Szerencsére kettő kötéllel volt párhuzamosan kikötve, ezért nem veszítettük el, de eltartott negyedóráig, amíg leszereltük a spi-baum-ot, lekötöttük a preventer, hogy lelassuljunk, és a bocit be tudjuk emelni a fedélzetre.
A szél közben erősödött, úgyhogy a génoát már ki sem húztuk, de csak a grósszal 8 csomó környékén haladtunk. A nagy hullámokban a legénység megetette a halakat. Az egész napos száguldás után 5 óra körül érkeztünk meg Ajaccioba. Ugyan két kikötő is van a városban, de mind a kettő tele volt. Maradt a horgonyzás több másik hajó mellett.

Napi pozíciók:
08:00 42-29.30N 8-31.80E log= 114.1
17:00 41-52.20N 8-31.00E log= 151.2
19:00 41-52.20N 8-44.80E log= 151.2
19:00 41-52.20N 8-44.80E log= 151.2


6. nap, 2002.07.27. , Ajaccio

Reggel figyeltük a kikötőt, és amikor láttuk, hogy az egyik vitorlás kihajózik, gyorsan behajóztunk a helyére.
Az előző napi élmények hatására a társaság egy része kérte, hogy pár napig szárazföld legyen a talpuk alatt, és mivel reggel sikerült egy üres helyre Ajaccio kikötőjébe becsusszannunk, a napot városnézéssel töltöttük. .

A kikötő előtt...Főtér


8. nap, 2002.07.29. , Korzika közepén

Még mindig kocsival közlekedtünk, Corte látogatása után hegyi túrára indultunk, az 1711 méter magas Melu tóhoz gyalog kapaszkodtunk fel. A magyar útikönyv szerint a tó a parkolóból fél órás kellemes séta: a valóságban közel egy órás meredek sziklamászás, kiépített út nélkül. Kellemesen elfáradtunk, mire leértünk. .

CorteA Melu tónál


9. nap, 2002.07.30. , Cargese

Reggel kifizettük a borsós kikötői díjat, majd kihajóztunk az Ajaccio öböl bejáratánál fekvő Iles Sanguares mellett dobtunk horgonyt. Fürödtünk, pihentünk, majd elindultunk az északi irányba. Mivel nem siettünk, a kellemes 10 csomós szélben szép lassan csörgedeztünk el Cargese-hez. Szokás szerint teltház volt a kikötőben, maradtunk a horgonynál.
Este a lányokkal kimentünk sétálni a városban, a fiúk a hajón maradtak, és hatalmas csatákat vívtak (társasjátékkal). .

Ajaccio előttCargese-nél horgonyon

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:12

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   5244861