Hajónapló: Korona és drón in English

     2020.03.06 - 2020.05.06                                   ««   1/3 oldal   »»

Ugrás oldalra:123

 

Visszatérve az első katamarános utunkból, pontosan tudtuk, mennyi munka vár még ránk a katamaránon ahhoz, hogy a mi várakozásunknak megfeleljen a hajó. Volt még néhány napunk, addig míg újra barátok érkeznek a hajónkra. Ezért gyorsan neki is láttunk a legfontosabb munkáknak. Az első a motor volt (jobb oldalt csöpög az olaj, bal oldalt a motor ki akar ugrani a helyéről már alapjáraton is), második a WC-k átalakítása - újracsövezés, megemelés, és üzembe helyezés, harmadik a fridzsider, aminek a termosztátja elfelejt kikapcsolni, ezért még a sör is megfagy benne.

Ekkor még nem sejtettük, hogy a koronavírus gyors terjedése miatt minden ország bezárkózik.


1. nap, 2020.03.06. Péntek, Barátaink érkezése

A motorszerelők pontosan fél 11-kor érkeztek, ahogy szoktak. Az elmúlt napokat itt töltötték velünk a hajón mert újra szétszereltük a motorokat. A jobb motort megemelve és leszedve a kartelt azt találtuk, hogy az olaj teknő, olyan volt, mint a szita (nem tettek bele túl sok anyagot, 15 év alatt elkorrodált), nem véletlenül folyt belőle az olaj. Az új olajteknő egy vagyonba került volna, ezért úgy döntöttünk, inkább gyártatunk egyet. Amiből végül kettő lett, olyan olcsó volt. Persze ekkor még nem tudtuk, hogy mennyi plusz utánarohangálással fog járni a silány hegesztés miatt.

A hegesztés az új kartelen olyan rosszul sikerült, hogy amikor felraktuk az új kartelt a motorra, akkor megint folyt belőle az olaj. Ezután újra megemeltük a motort és levettük az új kartelt, miután megjelöltük, hogy hol vannak a lyukak rajta. Egy másik hegesztőhöz vittük, aki szintén nem túl szépen hegesztett, de jóval többet kért a hegesztésért. Betömettük vele a lyukakat. Majd ismét megemeltük a motort és újra feltettük a kartelt. Az olaj ismét csöpögött, de csak egy picit. Jól van - gondoltuk, ezzel majd később foglalkozunk. A bal motoron megcseréltük a motortatró bakokat és arra is felraktunk egy új kartelt. Ez szerencsére nem csöpögött. De a váltó még mindig nem tökéletetes rajta, valószínűleg csapágyas.

A WC sztorival úgy jártunk, hogy lassan WC kiálítást szervezhetünk. A katamaránon a négy WC-ből egyik sem működött tökéletesen, ezért a négyből csináltunk egyet és Kuala Lumpurból rendeltünk egy taiwani gyártású új WC-t. Összesen két fürdőszobát hagyunk meg a négyből.

Barátaink érkezésekor a motorokat még raktuk össze, ezért elküldtük őket a rezort tengerpartjához és mondtuk, hogy próbálják ki a medencét is.


3. nap, 2020.03.08. Vasárnap, Drón reptetés Rebakon és horgonyzás Telagán

A Rebak marinában kipróbáltuk a Mavic Air drónt amit a barátaink hoztak a hajóra. A közelben levő repülőtér miatt, nem volt hajlandó felszállni, majdnem a vízben kötött ki, de végül sikerült még oldalirányba elküldeni és így a kikötő őblének túlpartjára szállt le kisebb sérüléssel.

A nemzetközi nőnap alkalmából újra kihajóztunk, miután a motorokat összeszereltük. Összefoglaló: a bal motor bakjai jók lettek és nem folyik belőle at olaj az új kartellel sem. Sajnos a váltója nem tökéletes. A jobb motor karteljéből továbbra is kicsit csöpög az olaj..


4. nap, 2020.03.09. Hétfő, Megérkeztek az új tetőablakok és drón reptetés Telagán

Johanna 7 hónapos 74 cm és 8kg.
Futtatjuk a generátort, mert a hűtő és a számítógépek leszívják az energiát. Megérkeztek az új tetőablakok amiért elugrottunk a Rebak marinába (kettőt rendeltünk előre, mert beáztak). Azt mondták olyan nehéz a csomag, hogy nem viszik át komppal, szervezzük meg a saját szállításunkat. Köszi, megszerveztük. Egy varánuszt láttunk a vízben, amit először teknősnek gondoltunk.

Este elvitelre hozott vacsorát eszünk a katamarán hálóján. Csodás a naplemente, Telaga hegyei vesznek körbe minket a horgonyzóhelyen. Ismét drónt reptettünk kedvenc horgonyzóhelyünkön.


5. nap, 2020.03.10. Kedd, Megvettük az új elemeket a WC-hez

Telagánál van egy hajós bolt és még nem szálltak el az árakkal (a Kuah-ban levő már elszállt, olcsóbb mindent megrendelni az USA-ból szállítással együtt, mint ebben a boltban megvenni). Megvettük az új elemeket WC csövek az elektromos WC-hez és az új invertert. Amíg vásároltunk, vendégeink sétáltak a parton. Este naplementés dinghy surfing-et szerveztünk..


6. nap, 2020.03.11. Szerda, Drónozás Kuah-ban

Átvitorláztunk Kuah-ba teljes vitorlázattal. Egy gyors Rebak megálló és ebéd után - mert megérkezett Johanna ágya és etetőszéke. Széllel szemben versenyeztünk egy Amel vitorlással. Lehagytuk. Mondják, hogy a katamarán nem megy jól széllel szemben, de ez a hajó nagyon jól megy (40 fokra is). A halászok folyójánál dobtunk horgonyt. Este egy naplementés drónfelvételt készítettünk. Mellettünk a Gunung Raja hegycsúcsa, mely Langkawi legmagasabb pontja..


7. nap, 2020.03.12. Csütörtök, Készletek feltöltése a Billion áruházban

Bevásároltunk és elvittük a szennyest kimosatni a Captai Laundry-ba. Közben ettünk egy fenséges ebédet a mellette levő étteremben. Nagyon beerősödött a szél és a nagy hullámzásban csak nehezen sikerült visszamotorzni a hajóhoz. A csónak tele volt csomagokkal, négy felnőttel és egy gyerekkel. Johannára mindig feladjuk a mentőmellényét..


8. nap, 2020.03.13. Péntek, Drónozás a fjordoknál

Délben kiugrottunk az új napelemekért, amiket néhány napja rendeltünk meg, így csak délután indultunk tovább a mesés Fjordok öblébe. Ha babonásak lennénk nem indultunk volna el péntek 13-án, de gondoltuk, jó felvételeket tudunk csinálni majd a drónnal.


9. nap, 2020.03.14. Szombat, Az új napelemek üzembehelyezése és az északi horgonyzóhely

Eddig azt terveztük, hogy a hétvégét Koh Lipe-n töltjük, de az országok a koronavírus terjedesése miatt zárják le a határaikat, ezért nem vittük át a vendégeinket Thaiföldre, mert tartottunk tőle, hogy nem tudnak visszajönni komppal.

Reggel felszereltük az új napelemeket. Kicsit tovább tartott, mint gondoltuk, szerencsére négyen voltunk hozzá. A régi napelemek nem bírtak többet 10 évnél, pedig minőségi kanadai gyártmányok voltak. A régi napelemek cellái elkezdtek korrodálni, mert a nedvesség bejutott, emiatt mind a töltőfeszültség és a töltőáram is alacsony volt. Mivel ugyanaz a méret kellett, újra ezeket rendeltük meg, bár egy kissé aggódtunk, hogy 10 évnél ez sem fog többet bírni, pedig minőségi terméknek kéne lennie. Szerencsére volt raktáron. Kicsit tartottunk tőle, ha nem rendeljük meg most a vírus terjedése miatt nem tudják leszállítatni. Az egyik panel már csak 2 ampert adott le 10 volton, a másik kicsit jobb volt, 6 ampert adott le kb 20 volton. A gyári paneleknek újonnan 8 ampert kéne adnia 38 volton, az új szolár, amit végül sikerült üzemebehelyeznünk, ennyit is ad.

Ötkor volt a dagály, azzal tudtunk behajózni az északi horgonyzóhelyre. Elég sekély volt egy helyen csak 3 méter volt a víz dagálykor. A javasolt horgonyzóhelyen dobtuk le a horgonyt, de nagy volt az áramlás és csúszott kicsit a horgony, ezért fel kellett húznunk. A horgonnyal együtt sikerült a vízvezetéket is felhúzni, amit nem jelöltek. A kis éttermekhez hozta a vizet a partról. Szerencsére nem szakítottuk el és csak a csáklyánk bánta, mely eltört, miközben próbáltuk leakasztani. Helyette a belső horgonyzóhelyre álltunk, ahol nem volt erős áramlás, csak egy kicsit meleg volt. A naplemente nagyon szép volt, ezért itt is elővettük a drónt, amely eddig végig megúszta, hogy ne pottyanjon vízbe.

 
Folytatás a következő oldalon...
Ugrás oldalra:123

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2945565