Hajónapló: Thaiföld a Covid alatt in English

2022.02.19 - 2022.06.19                                   »»   3/6 oldal   »»

41. nap, 2022.03.31. , Segítséget kaptunk az árbocszereléshez

Mielőtt Európába utaztak volna, ismerőseink segítettek befejezni a munkát az árbocon. Lecseréltük az egész felhúzó sínt (main sail track) az árbocon. Kivágtuk az előzőt, hogy ne kelljen lefektetni az árbocot és az új sínt felcsavaroztuk. Egy füst alatt újra fűztük a horgonylámpa kábelét is. Egy új széljelzőt is felszereltünk az árboc tetejére.

Ezeket a munkákat napok óta csináltuk, ezért nem volt időnk frissíteni a naplót..

44. nap, 2022.04.03. , Bevásároltunk a kihajózáshoz

A Makro bevásárló központ olcsóbb, mint a Lotus. Egykor arról beszéltek az emberek, hogy Thaiföld milyen olcsó, de ez ma már nem igaz, az árak az egekben vannak (nyugati árak), legalábbis itt Phuketen. Persze itt is lehet az olcsóbb kifőzdékben enni, de általában elég drága minden (kb 3-4-szer annyiba kerül az élelmiszer, mint Malájziában, érdekes, hogy a matrac itt olcsóbb). .

45. nap, 2022.04.04. , A katamarán luxus hajónak számít luxus árakkal

A váltót nem csináltattuk meg a bal motoron, mert olyan árat mondtak, amitől kiakadtunk, amennyiért egy újat is rendelhetnénk. Őszintén szólva azért mondtak horribilis árat mert, látták, hogy katamaránunk van és ezt nem is szégyenlették bevallani. Itt egyébként eleve magasabbak az árak a külföldieknek, de arra nem számítottunk, hogy hajókategóriánként is más a munkadíj. .

46. nap, 2022.04.05. , Nai Harn öböl

Reggel kijelentkeztünk a marinából. Amíg nem köszönt be az esős idő, addig felfedezzük Phuket nyugati oldalát, amely az esős időben a nyugatiasodó szelekben nem hajózható. Csak néhány mérföldet terveztünk, de a szélelőrejelzésnél sokkal jobb szelünk volt, így körülbelül 40 mérföldet hajóztunk. Ég és föld volt a különbség a fővitorla felhúzásában, az új árboc sin és csúszkákkal, a vitorlát fel lehetett csörlőzni a hajón (eddig csak fúróval tudtuk felhúzni). Johanna is jól aludt út közben. A Nai Harn öbölben dobtunk horgonyt.

Itt csak a partra jutás nehézkes, mert nagyok a szörf hullámok és több hajós is beborult már itt a vízbe a csónakjával. Mi a szörf hullámokon kívül horgonyoztunk le a csónakkal, de így sem volt könnyű, mert így meg át kellett úszni a huklámokon. Johanna nagyon élvezte a body boardot és a homokozást is, mert az aranysárga homok itt tényleg a turisták paradicsoma.
A halász hálókra és csapdákra itt is figyelni kell, a hajónkra ráakadt egy elhagyott úszó csapda, amit nehezen tudtunk leszabadítani a hajóról.

50. nap, 2022.04.09. , Rawai-öböl

A széltérképeken láttuk, hogy nyugatiasodni fog a szél, vasárnap még csak néhány csomó, de a jövő hétre be fog erősödni, ezért a nyugati part nem lesz jó horgonyzásra. Elindultunk visza Phuket keleti oldala felé. Elhajóztunk a Koh Kaeo Yai (buddha sziget) mellett, ahol éppen doboltak a szerzetesek, majd a Rawai-öbölben dobtunk horgonyt (Phuket délkeleti részén).
Nem tudtuk mire számítsunk amikor partra bociztunk, de láttuk, hogy rengeteg thai hosszúfarkú csónak áll az öbölben. A part szemetes volt, törött üvegekkel és egy sereg gyerek érkezett az üdvözlésünkre, vagy inkább Johanna üdvözlésére. Elő vettük a színes strand labdánkat és fociztunk velük, és közben egy csomó kagylót gyűjtöttünk. Johanna megkérdezte, miért koszosak a gyerekek és hol a játszóterük. Amennyire tudtuk elmagyaráztuk neki, hogy ezeknek a gyerekeknek a tengerpart a játszóterük és egész nap itt vannak, míg a szüleik dolgoznak az éttermekeben, vagy árulnak az utcában. Azt hisszük 2 és fél évesen is érezte a különbséget az eddig látottak és a jelen között. A nyugati parthoz képest olyan nagy volt a kontraszt.
De az utcában sem kellett sokat gyalogolnunk, hamar megjelentek a turistáknak szánt boltok és éttermek. Az egyik oldalon a hal árusok, a másikon az éttermek, melyek elkészítették a tengeri herkentyűket, mert nem csak hal volt a pulton. Az egyik standon még durjánt is árultak, amit nem tudtunk kihagyni.

51. nap, 2022.04.10. , Yon-öböl

Reggel elindultunk a Koh Lon sziget délkeleti csücskébe. Szép homokos strand volt előttünk, de csak egy kis kunyhó volt a parton és nem akartunk itt maradni éjszakára, ezért hiába dobtunk horgonyt, inkább mégis továbbmentünk a két mérföldre levő Yon-öbölig (Phuket délkeleti csücske). Ez az öböl mindkét monszún idő alatt védett, ezért kedvelt öböl a hajósok között. Ráadásul a partján puha, arany homok van, mely nagyon csábító a gyerekesek számára is, arról nem is beszélve, hogy nincsenek törőhullámok, és nagyon meleg a víz. .

52. nap, 2022.04.11. , Yon-öböl és Phuket Akvárium

A horgonyzóhelyünktől 1 mérföldre van a Phuket akvárium. A csónakkal átszeltük az öblöt, hogy megnézzük az akváriumot. Elég párás volt a levegő, így nem volt olyan erős a nap, de azért magunkkal vittük az esernyőt, hogy takarjuk magunkat. Az akvárium mellett volt egy kis kávézó, ahol megebédeltünk, és a helyi specialitás a sticky mango rice volt csokis palancsitával. Nyammm. Délután értünk vissza a hajóra, amikor még fürödtünk egyet, azután Johanna el is aludt. .

56. nap, 2022.04.15. , Chalong Bay - víztöltő

Itt lehet vizet vetelezni. Penteken zarva
A szomszéunk mesélte, hogy Chalong Bay-nél fel lehet tölteni a hajót vízzel. Álítólag parti cső megy a töltő állomásra. Megnéztük az építményt, de zárva volt.

57. nap, 2022.04.16. , Húsvéti előkészületek

Délelőtt sütit sütöttünk, majd következett egy Flamingo ebéd és utána tojás festés. .