Hajónapló: Thaiföld a Covid alatt in English

2022.02.19 - 2022.06.19                                   ««   1/6 oldal   »»

285. nap, -0001.11.30.

Langkawiról könnyen áthajóztunk Thaiföldre, utunk zökkenőmentes volt, mindössze 130 mérföldet hajóztunk, éjszakai megállókkal, várakozáson felüli, jó szélben. Mégis életünk harmadik leghosszabb átkelése volt, mert lábunk 23 napig nem érinthette a szárazföldet (az Atlanti- és a Csendes-óceán után) a karantén miatt.
Mielőtt megérkeztünk még gyorsan csináltunk mind a hármunknak egy Covid tesztet. Mindenkinek negatív volt..

1. nap, 2022.02.19. , Megkezdődött a karanténunk Thaiföldön

Megkezdődött a karanténunk Thaiföldön. Az ügynök kiküldte a Covid tesztelő hajót. Az orvosok egy száguldó motorcsónakkal jöttek, gyorsan megcsinálták az első PCR tesztet, kaptunk 3 órát, amire azt mondták viselnünk kell, majd átszáguldottak a másik hajóra, amelyik itt van mellettünk a karantén ponton. Johanna kezére nagy volt az óra, először tetszett neki, hogy olyan órát viselhet, mint mi, de hamar megunta, mert melege volt tőle. Az ügynök azt mondta, nem kell hordanunk, ha nem működik, de nekünk sikerült, valahogy elindítanunk az órát, ami az időn kívül a testhőmérsékletünket és a pulzusunkat is mérte.

2. nap, 2022.02.20. , Az első tesztünk negatív

Az első tesztünk negatív volt, vígan kezdődött meg a karanténunk egy hete (az előző tesztelő napot itt 0. napnak könyvelték el, így nem is 7 nap, hanem 8 nap a karantén összesen). .

8. nap, 2022.02.26. , Megcsinálták a második PCR tesztet

Megcsinálták a második PCR tesztet is, pont ugyanúgy, mint az elsőt, csak egy kicsit nekiütődtek a hajónknak átszállás közben. A legénységünk jól érezte magát a fedélzeten, ekkor már 12 napja voltunk a tengeren. .

9. nap, 2022.02.27. , A második PCR teszt pozitív

Már az előző nap megbeszéltük az ügynökkel, hogy kiállhatunk a kikötőbe. A legénység jól érezte magát, nem volt lázunk, az órát is viseltük. 6.45-kor húztunk horgonyt és 8.45-kor már a Phuket Yacht Haven előtt vártuk a dagály fordultát. Amikor felhívtuk a marinát, kedvesen közölték, hogy beszéljünk az ügynökkel, mert Gézának pozitív lett a PCR tesztje. Hoppá, erre nem számítottunk.
Felhívtuk az ügynököt, aki megerősítette ezt az információt és két lehetőséget adott. Vagy kiállunk a hajóval és bevonulunk a kórházba (ami különben elég drága itt), vagy visszaállunk még 10 napra a karantén pontra a hajóval. A második opciót választottuk, így lett a gyors átkelésből, hosszú várakozás a karanténban. Azt is mondták, hogy több PCR tesztet nem csinálnak rajtunk, amint letöltöttük a plusz 10 napot, kiállhatunk a hajóval, amit a marina fenntartott számunkra.
Visszamotoroztunk a karantén pontra és azt vártuk, mikor tör ki rajtunk a Covid tünete. Azért csináltunk egy saját tesztet is, ami negatív volt.

Az ügynök felajánlotta, hogy ha valamire szükségünk van a következő napi tesztelő hajó (amelyik ezúttal másik hajóra megy) tud szállítmányt hozni. Bár élelmiszerrel jól álltunk, azért egy kis friss kenyeret, tojást, lisztet és zabpelyhet hozattunk a hajóra.

19. nap, 2022.03.09. , Végre szárazföld a lábunk alatt

A tünetek nem jöttek ki rajtunk. A karantén pont délről teljesen nyitott volt, reméltük, hogy onnan nem jön vihar. Sok hajós panaszkodik, mert néha elég hullámos a hely, arról nem is beszélve, hogy a helyi hajók medúzákra vadásznak a hajók között (megeszik - van ilyen helyi specialitás), persze csak ezeket a nagy rózsaszínes-lilás kocsonyásokat lehet fogyasztani. Arra gondoltunk, hogy a Rotoron hogy töltöttük volna el ezt a 23 napot egy két éves gyermekkel - lehet, hogy nehezen. A katamaránon azonban, ki lehetett menni ugrálni a hálóra minden nap és jóval nagyobb a tér.

Beszéltünk az ügynökkel és 11.30-kor elindultunk ismét a marina irányába (a horgonyunk elakadt, mert ráakadt egy kóbor háló, fél óráig tartott kiszabadítani). A fokot is kihúztuk, motorláztunk egyet. A karantén alatt teljesen körbehálóztuk a hajót, így Johanna tudott szaladgálni körbe, vagy ugrálni a trambulinon (ő, így nevezi a hálót). A karantén alatt különben a tetőn levő pici rohadásokat is kijavítottuk és betettünk egy új ablakot a kormányállás fölé - nem vesztegettük az időnket.
A 68-as csatornán felhívtuk a marinát, ahonnan kiküldtek egy segítő csónakot. 14.35-kor beálltunk a Phuket Yacht Haven marinába. Este már a marina medencéjében pancsoltunk.

20. nap, 2022.03.10. , Bevándorlási hivatal és megkezdődnek a katamarán munkálatok

Phuket felfedezésén kívül néhány dolgot meg kellett csinálnunk a hajón. Malájziát gyorsan kellett elhagynunk, ezért a katamarán karbantartása még hátra volt. Nem működött a széljelzőnk, a grószt csak nehezen lehetett felhúzni és a horgonyláncunk is korrodált volt (az utóbbit Penang-ban akartuk galvanizáltatni, de nem sikerült eljutnunk odáig). A bal motoron is meg kellett csináltatnunk a generátort és a váltót (a váltót végül nem sikerült, ez egy külön sztori).

A mellettünk levő hajón pont itt voltak a motorszrelők és megkértük őket, hogy nézzenek rá a bal motorunk generátorára..

21. nap, 2022.03.11. , Elefánt park