Hajónapló: Malajzia keleti partja in English

2017.06.01 - 2017.06.28                                   »»   3/3 oldal   ««

23. nap, 2017.06.23. , Hajózás a folyóig

Egy nyugodt éjszaka után már 6.50-kor felhúztuk a horgonyt, hogy kihasználjuk a gyenge 6 csomós szelet. Szerencsére az áramlás is segítette haladásunk Malajzia hosszú homokos keleti partja mentén. Tíz után a szingapúri hajóforgalom is feltűnt, majd gyülekezni kezdtek az egyre sötétebb felhők. Ezután egész nap jöttek mentek a squallok és szél is összevissza fújt, melynek függvényében húzgáltuk ki- és be a génoát. A Maláj-félsziget déli csúcsát elérve megálltunk az utolsó öbölben (Teluk Kunggal), hogy megebédeljünk és megvárjuk az erősebb squallokat és esőfelhőket, mielőtt a szigetek között áthajózunk, ahol a mélység eléggé lecsökken (5 méter körülire). De a hullámzás megmaradt egész délutánra, csak az eső enyhült. Fúrótornyok mellett haladtunk el, majd meglepődve láttuk mekkora projekt van itt a déli vidéken. Egy hatalmas olajfinomító létesül, több kilométeres mólókkal és csövekkel a tengeren. A folyóhoz érve egy régebbi hajós ismerőssel futottunk össze (2015-ös Sail Indonesia-s), akik pont az Anambas-ra tartottak, váltottunk pár szót velük a rádión. Amióta megnyitották ezt a területet, minden hajós oda tart. Nem csodálkozunk rajta.
Egy nyugodt horgonyzóhelyet találtunk a folyó torkolatánál. Már csak a holnapi dagállyal hajózunk fel a folyón.

24. nap, 2017.06.24. , Érkezés a Sebana Cove marinába

Reggelre teljes szélcsend lett, ezért gyorsan levettük a vitorlákat, még mielőtt felhajóztunk volna a folyón. Az áramlás nem volt túl erős és az előző napi szeles idők után gyönyörűen sütött a nap. Egy óra múlva a hajónk már a marina kikötőjében állt és gyorsan megkezdtük a hajó összecsomagolását, mert most néhány hónapig pihenni fog. Szerencsére egész nap szép idő volt, ezért gyorsan ment a pakolás és a takarítás. Néhány dolgot feljegyeztünk visszaérkezésünkre: teljes víztartály takarítás (jelenleg algás víz folyik a csapból), hűtő csere stb..

25. nap, 2017.06.25. , Ismét letesszük a hajót

Tegnap vége lett a Ramadánnak, és vasárnap nincsenek nyitva a boltok, ezért ma nem mentünk be a kisvárosba gyümölcsért, inkább folytattuk a pakolást.
Jóllehet Malajzia keleti részén igazából júniusban kezdődik a hajós szezon - mi egy kicsit korábban hajóztuk körbe idén ezt a területet -, és körülbelül szeptember végéig tart, mi most mégis letesszük a Rotort egy darabig, hogy hajózás szempontjából Európa folyóiba és csatornáiba is belekóstolhassunk a családdal. .