Hajónapló: Katamarán vízre tétel in English

     2020.01.18 - 2020.02.20                                   »»   4/4 oldal   ««

Ugrás oldalra:1234

 
...folytatás az előző oldalról

30. nap, 2020.02.16. , Visszahajóztunk a Rebak-ba néhány munkát befejezni

Délelőtt megszabadultunk néhány 110 voltos szerszámtól, mely a hajóval jött. Német barátaink az Elanon nagyon örültek neki, mert nekik is amerikai hajójuk van. Nekünk ezek az eszközök már megvoltak a Rotoron 220 voltos verzióban, ezért megszabadultunk tőlük.
Délben felhúztuk a horgonyt és áthajóztunk a Rebak marinába, hogy néhány munkát befejezzünk a hajón (motor beállítás, váltó csatlakozó - mely pont ma meg is érkezett postán stb). Ami sürgős munka még a WC használhatóvá tétele és a bal motor indítóaksiját folyamatosan leszívja valami, amit meg kell keresni, hogy mi. A hűtő termosztátja pedig folyamatosan megy. Az előző tulaj nem tudta megcsinálni, ezért éjszakára mindig lekapcsolta a hűtőt. Ezt mi nem szeretnénk csinálni, inkább megpróbáljuk megjavítani. Tehát kb egy heti munka van a hajóval, mielőtt ismét a hullámokon ringatózhatnánk.

Összességében elmodnhatjuk, hogy sikeres volt a tengeri próba a hajóval. A hajó teljesítményével és vitorlázhatóságával messzemenően meg vagyunk elégedve, minden várakozásunkat felülmúlta, persze viharban még nem voltunk vele. Itt inkább arról beszélünk, hogy a hajó könnyen kezelhető (csak a fővitorla felhúzása tart egy kicsit tovább, mint gondoltuk), jól reagál, könnyű vele takkot váltani és jól vitorlázik még széllel szemben is. Bár ezt a hajót az előző tulajdonosa arra készítette fel, hogy jól menjen széllel szemben. A vitorlázat (a szinte új vitorlázat) és a beálló propeller is ezt a célt szolgálja. Az ember sokat olvas az interneten arról, hogy a katamaránok nem mennek jól szélben, hát ez erre a hajóra nem igaz. Lehet, hogy az is segít, hogy nincs nehéz dolgokkal telepakolva. Próbáljuk ezt meg is tartani.

Ugrás oldalra:1234

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   4877058