Hajónapló: Ismét Szingapúrba hajózunk in English

2017.12.06 - 2017.12.31                                   »»   3/4 oldal   »»

18. nap, 2017.12.23. , Meleg párás levegő

Éjszaka jöttek-mentek a frontok és ez folytatódott reggel is. Nem is volt kedvünk felkelni, mert szakadt az eső, de várt ránk a munka. Majd kisütött a nap és nagyon meleg és párás lett a levegő. Úgy elment a nap, hogy észre sem vettük, de azért sikerült befejezni a hűtő aljának kibontását és az összes cryogel leszabását és csomagolását majd a hűtő dobozba rendezését is. .

19. nap, 2017.12.24. , Boldog Karácsonyt!

Ma elkezdtük beszabdalni az epoxy lapokat a hűtőbe. A legkritikusabb rész és amit próbálunk elérni, hogy a hűtőborda minél kevésbé lógjón be az ajtónyílásba.

Boldog Karácsonyt kívánunk mindenkinek!.

20. nap, 2017.12.25. , Boxing Day

Kibontottuk a hajó karácsonyi ajándékát a dobozból. Nem véletlenül hívják ezt a napot Boxing Day-nek az angoloknál. Mi is kidobozoltuk a hűtőbordát.
Elkezdtük a kivezető cső legyártását is.
Este bementünk a városba, hogy az Orchard bevásárló körút fényeit megnézzük. Rengetegen vásároltak, alig lehetett közlekedni az úton a rollerekkel, ezért több helyen csak toltuk..

Boxing DayHűtőborda tartóKivezető cső gyártás

21. nap, 2017.12.26. , Hűtőcső kivezetés

Fénykard :-)
Az előző hűtő ott ázott be, ahol a csövek mentek ki belőle, az oldalán. A hűtőből a csövek a külső kompresszorba mennek, ugyanis az a hűtőtől távolabb a kokpit ládában van, hogy ne melegítsen bent a kabinban és ott el is fér. A csövek mellett sima purhabbal volt kitöltve a hézag (ami ugyebár nem zárt cellás, így lassan átjut a nedvesség). Mi ezt a hibát nem akartuk megismételni, ezért epoxy alkatrészeket gyártottunk, amikkel hermetikusan el tudjuk választani a csöveket a szigeteléstől.

Vacsorára mentünk barátainkhoz, akiket még Új-Zélandon ismertünk meg.
PVC cső meg evőpálcika adta a formátKész epoxi cső és formaA kivetezéshez a forma
Marina és Vivo között járó buszÍgy hordják a vertikális kertek növényeitHűtőborda tartó becsiszolva

22. nap, 2017.12.27. , További beszerzések és munkák

A reggeli busszal bementünk a városba, hogy vegyünk még egy vékony epoxy lapot a ládához, dekopír fűrészlapokat - az epoxy lapok nagyon koptatják őket. Vettünk egy új ráspolyt, mert a régit elkoptatta a lap. Ezen kívül vettünk még egy kis epoxi gyantát és kittet.

Átfúrtuk a falat a kivezetőnyílásnak. Közben sikerült a fenékszivattyú csövét is átfúrni, pedig próbáltunk óvatosak lenni, de mégis elkapta a fúró. Ezt is javíthatjuk utána!
Meg elég sok mindent ki kellett bontani a fal túloldalán (kokpitláda felőli)..

Szétbontás előttA csöcs a csővel
Előkészítjük a helyet a kivezetőnek

23. nap, 2017.12.28. , Hűtőborda beillesztése a tartóba

A hűtőbordát beillesztettük a tartóba, melyet szintén átfúrtunk a kivezetőnyílás miatt.

A karácsonyi vacsorát követően, barátaink meglátogattak minket a hajón. Elég nagy felfordulás van, de azért egy papaja salátát sikerült összedobnunk az ideiglenes konyhában (ez most a kokpit).

Miután elmentek a vendégek, megjött az eső. .

24. nap, 2017.12.29. , Festékbeszerzés

Míg szárad az epoxy, az eltört motorkart is megragasztottuk. Közben telefonáltak a festékboltból, hogy a megrendelt festékért mehetünk. Ez a bolt a Chinatown-nál található és olyan kedves kiszolgálásban volt részünk, hogy biztosan, minden bolt ilyen eladóról álmodik, mint az itteni sales manager. Készséges, hozzáértő, mindennek utánajáró ráadásul, kedves és szellemes is. Be is vásároltuk a festékanyagot a hűtőhöz. Egy olyan festéket választottunk, mely nem toxikus, élelmiszerbarát.
A kínai negyedben esszük a legfinomabb duriánokat és hatalmas kókuszdiókat kínálnak hogy az ember ezzel hűsítse magát a forró, kínai boltok sorakozta utcákon.

Hazafele éppen mentünk volna le a metróhoz, amikor láttuk, hogy 5000 dollár a bűntetés, ha valaki gyúlékony anyagot visz le. A festék dobozán egy gyúlékony! felirat díszelgett, ezért gondoltuk, hogy a biztonsági őr - aki néha ellenőrzi a táskákat a metróba menet - ezt könnyen ki fogja szúrni. Úgyhogy inkább a buszt választottuk. Itt nem csuklós buszok vannak, hanem emeletesek. A buszok lasabbak, mint a metró a forgalom miatt, de városnézésre is alkalmasak. Az is érdekes, hogy amikor nincs csúcsforgalom, akkor csak néhány centet vesznek le a feltöltős kártyánkról.

25. nap, 2017.12.30. , Megint esős idő érkezett

Hátsó szigeteléseket át kellett alakítani és újracsomagolni a hűtő kivezetése miatt és beszabtuk a hátsó epoxy lapot. A munkát körülbelül reggel tízig tudtuk folytatni, mert ekkor eleredt az eső és egész nap jöttek-mentek az esőfelhők. .

26. nap, 2017.12.31. , Boldog Új Évet!

A monszún szezon most elég aktívnak ígérkezik. Ez már a második nap, hogy esik az eső és csak 27 fok körüli a hőmérséklet. Az eső miatt lassan haladunk a munkával, mert folyamatosan ki- és bepakoljuk a szerszámokat. Szerencsére a szigetelő anyagokkal megvagyunk, ezért ezek ázni már nem tudnak, az epoxy lapokat pedig a kokpitban fűrészelgetjük, de így meg nagy a rumli a fedélzeten és mindent kerülgetni kell.
Közben lemartuk a hűtődoboz nyílásának tetejét, hogy össze tudjuk epoxyzni a legyártott dobozzal és ne legyen magasabb, mint az eredeti nyílás volt. Ezután beragasztottuk az epoxy lapokat a dobozba.

Miközben a ragasztó száradt, a Marina Bay-be mentünk megnézni a tüzijátékot. Előtte vettünk egy üveg pezsgőt és duriánt, hogy ezekkel köszönthessük az új évet. Itt csak 10.30-ig árulhatnak alkoholt a boltok, ezért elég korán kellett indulnunk. Hatalmas tömeg volt, az éttermek és bárok nyitva voltak és megállás nélkül ömlött az eső. Jó hogy korán mentünk, mert az éjféli tüzijáték előtt fél órával lezárták az öblöt és nem engedtek be több embert (10-kor és 11-kor is volt egy kisebb tüzijáték). A metrók még 2-ig jártak, de olyan tömeg volt és úgy bőrig voltunk ázva, hogy nem akartunk lemenni a légkondicionált aluljáróba. Inkább átrollereztünk egy másik megállóhoz, majd a Vivo centrumból hazarollereztünk a hajóra. Mondhatjuk, hogy a monszún kíséretében átrollereztünk az új évbe.

Mindenkinek nagyon boldog új évet kívánunk!