Hajónapló: Ébredj Csipkerózsika! in English

2022.01.01 - 2022.02.18                                   »»   4/4 oldal   ««

46. nap, 2022.02.15. , Telaga

Még gyorsan összepakoltunk a fedélzeten, az induláshoz. .

47. nap, 2022.02.16. , Elindultunk Thaiföldre

Reggel fél tizenegykor indultunk. A motor szépen duruzsolt, sok időt töltöttünk vele, mire felújítottuk. Az előrejelzés nem jósolt szelet. Ehhez képest, fél tizenkettőkor már felhúztuk a vitorlákat. Sajnos a széljelzőnk beadta a kulcsot. Amíg teljes erővel dolgoztunk a Rotor befejezésén, a katamaránon csak a legszükségesebb dolgokat tudtuk megcsinálni és sok dologra nem maradt idő (megcsináltuk a motorokat, a kormánylapátot és az AIS-t, ami kötelező Thaiföldön). Sajnos a vízumhosszabbítást nem kaptuk meg Malájziában - nem indokolták meg, csak azt mondták a magyar útlevéllel nem jár hosszabbítás, pedig az ügynökünk azt mondta kapunk még harminc napot. Hát nem kaptunk. Így többnyire sietve kellett elhagynunk az országot. Ami megnyugtatott minket, hogy a Rotort sikerült piac képes állapotba hoznunk, a katamaránon meg még tudunk dolgozni miközben hajózunk.

A műszer híjján, éreztük a szelet és a 10-13 csomó körüli szélben, 5-8 csomó között hasítottunk. Végre vitorláztunk, bár a hullámok egészen meredekek voltak.

Este megálltunk Ko Tanga-nál. Micsoda érzés volt ismét a tengeren ennyi munka után! Johanna is élvezte az utat, az esti vihart pedig átaludta, elringatta a hajó, kiszívta a levegő és a víz, mert persze a fürdést sem tudtuk kihagyni. Az eső közben gyűjtöttük az esővizet a tartályunkba.

48. nap, 2022.02.17. , Útban Thaiföld felé

A reggeli másfél-két méteres hullámok folyamatosan enyhültek. Ismét vitorlázó időre ébredtünk a szél könnyedén fújdogált, vitorlázhattunk kedvünkre.

Az este ezúttal nyugalmasabb volt, de megint megálltunk aludni. Nem akartuk a halászhálókat kerülgetni éjszaka. .

49. nap, 2022.02.18. , Érkezés Thaiföldre a karantén pontra