Hajónapló: 5 tengeren át in English

     2002.08.16 - 2002.09.02                                   »»   3/3 oldal   ««

Ugrás oldalra:123

 
...folytatás az előző oldalról

18. nap, 2002.09.02. Hétfő, 45-01,6N 14-37,8E Az út vége

Szaguldás
Utolsó naplemente a vízen
Még az éjszaka folyamán elcsendesedett a Bora, úgyhogy Zirje után bekanyarodtunk a szigetek közé. 5 óra körül, mikor már Biogradnál jártunk, hirtelen a semmiből 5-ös Bora kezdett fújni. Vitorlákat fel! Nagyon élveztük, hogy szinte hullámmentes vízen száguldunk. Az előző napokban, nyílt vízen, ilyen szélben már komoly hullámokkal volt dolgunk. Zadar előtt, ahogy jött, úgy el is állt a szél.
Bemotoroztunk a kikötőbe, és kikötöttünk a bejelentkezéshez kijelölt helyre. Az útlevél ellenőrzést egy nagyon kedves "Policija" végezte, aki másfél deci Unikum felhörpintése után közölte, hogy tulajdonképpen meg kellene, hogy büntessen, mert nekünk már Sali-ban be kellett volna jelentkeznünk, de "mivel jó kedvemben vagyok, és már nem vagyok fiatal, eltekintek ettől" - mondta, miközben jókedvűen legyintett a kezével.
Olajtengeren motoroztunk, amikor minden figyelmeztetés nélkül beindult a Bora. A természet megajándékozott bennünket, hogy utunkat egy csodálatos vitorlázással fejezzük be. Bő negyedszélben, 7-8 csomóval, apró hullámokon hasítottunk egészen este 6-ig, amikor is elzárták a szélcsapot. Motorozhattunk tovább. Rab után még végigzötykölődtük az utat a szembe fújó 45 csomós Borában, majd szerencsésen kikötöttünk.

Napi pozíció:
12:00 45-01.60N 14-37.80E log= 1630.9


Epilogus

Egy két szám adat az úttal kapcsolatban: 1436 mérföldet hajóztunk, ebből 770 mérföldet éjszaka. Összesen 282 órát voltunk menetben, és ebből tisztán vitorláztunk 95 órát. A hosszú motorozás egyrészt a San Remo - Málta útvonalon tapasztalt szélcsendnek köszönhető, másrészt annak, hogy sietnünk kellett Punatba, ezért többször azért voltunk kénytelenek motorozni, illetve motorozva vitorlázni, hogy a sebességünk megfelelő szinten tartsuk. Nagyon érdekes és tanulságos volt a Málta - Otranto szakasz, ahol legyen bármilyen szél, hullámzás, eső, csak vitorlákat használva haladtunk. Ha a rendelkezésre álló idő lehetővé tenné, szívesen végighaladnék ezen az úton motor használata nélkül.

Ugrás oldalra:123

 
Látogatók ezen az oldalon 2009.04.13. óta:   2820690