Shiplogs: 5 tengeren át: Damages magyarul


A hajózás közben előforduló hibák lehetnek kozmetikaiak, de akár okozhatják a hajó elsüllyedését is. Ezért minden utunk után összegyűjtöm azokat a hibákat, amelyek előfordultak, elemzem őket és megpróbálom megoldani, hogy többet ne fordulhassanak elő.

 
1. Kifogyott a váltó-olaj
KövetkezményA hajó ettől kezdve csak vitorlával volt mozgatható. A váltó hátsó szimeringje mellett szép lassan kiverte az olajat.
Súlyosság3 (közepes, közepes, de például kikötés közben kritikus is lehetett volna)
SzükségjavításMivel nem volt megfelelő váltóolaj a fedélzeten ezért motorolajjal töltöttük fel a váltót. Ettől kezdve a váltó teljesítménye jelentésen romlott.
OkElöregedett a váltó hátsó szimeringje.
Végleges javítás A 2. számú hibával együtt fog megtörténni.
Költségek2500 Ft - ideiglenes motorolaj
+2. számú hiba költségei
MegelőzésA váltó olajszintet gyakrabban kell ellenőrizni.
 
2. Szétcsúszott váltó
Következmény
Súlyosság4 (jelentős, de például kikötés közben kritikus is lehetett volna)
SzükségjavításAzonnal megjavítani nem tudtuk az összekorrodált csavarok miatt. Pár nappal később, sima tengeren sikerült szétszedni- és összerakni. Innentől kezdve volt töltésünk és motormeghajtásunk
OkA hátsó szimeringnél kiverte a váltó az olajat és túlmelegedett. A nagy meleg miatt meglazult a csonkanya és szép lassan lecsavarodott. A lecsavarodást segítette, hogy a kimenő csavartengely fékje nem mindíg volt bekapcsolva vitorlázás alatt.
Végleges javítás Hátsó szimering csere és a tengelycsonk anya helyes nyomatékkal való meghúzása. Az üzemi nyomást ellenőrizni kell majd, hogy megfelelő-e (esetleg az olaj nélküli járatásnál megsérülhetett az olajszivattyúja)
Költségek2500 Ft - agy köszörülés
1500 Ft - szimering
3500 Ft - váltóolaj
MegelőzésMechanikusan biztosítani kell az agycsavart a kilazulás ellen.
 
3. Eltört a bal első szélvédő
KövetkezményA vezető előtt az ablakot nem lehetett ezután kinyitni.
Súlyosság2 (elhanyagolható)
SzükségjavításA széttört darabokat "Duct-Tape"-pal rögzítettük egymáshoz és a szélvédő keretéhez.
OkA tartócsavar túl erősen volt meghúzva és egy repedés indult meg a csavar alól, amelyik egy kisebb ütés hatására végigszaladt.
Végleges javítás Polykarbonát lapból kivágtam egy megfelelő darabot és felszereltem.
Költségek28000 Ft - Polykarbonát lap
MegelőzésA Polykarbonát lap felhasználásával a repedések esélye jelentősen lecsökken, mivel sokkal erősebb és rugalmasabb, mint a gyár plexi. Hátránya azonban, hogy könnyebben karcolódik.
 
4. Menet közben kicsúszott egy latni a vitorlából
Következmény
Súlyosság3 (közepes, de ha gyorsan kellene leszedni a vitorlát, kritikus is lehetne)
Szükségjavítás
OkA latnit tartó gurtni félre tud csúszni, és a latni ki tud bukni.
Végleges javítás A latnit a vitorla levétele nélkül visszaszereltem a helyére
Költségek0 Ft
MegelőzésA latnit a tartó gurtnihoz kell "Duct Tape"-pel rögzíteni.
Szerelem a latnit
 
5. A vitorla varrása elszakadt egy kis darabon
Következmény
Súlyosság2 (elhanyagolható)
Szükségjavítás
OkA vitorla beleakadt az első árbóc oldalsó vatnijába szerelt tartókonzolba (amelyik az oldalsó rúdra szerelt kampót tartja)
Végleges javítás A varrást kézzel megvarrtam, megerősítettem.
Költségekkb. 10 Ft (vitorla varró cérna)
MegelőzésA tartókonzolra súrlódásvédőt kell szerelni.
 
Visitors on this page:   4853617