Hajónapló: India-Maldív in English

2024.04.06 - -0001.11.30                                   »»   5/5 oldal   ««

36. nap, 2024.05.11. , Potyautas a másik hajóról

Kicsit sietős az utunk, a chagosi engedélyünk miatt, pedig itt a Maldívon még el lehetne tölteteni néhány hetet. Ismét egy csodás horgonyzó hely. A másik hajó kapitánya felhívott minket rádión, hogy maradjunk vagy menjünk tovább. Mi is szívesen maradtunk volna felfedeznu az atollt és a másik hajó is, de mennünk kellett tovább. Részben kezdődik a nedves évszak, részben a chagosi engedélyünk a május hónap végén lejár, és nem hosszabbítják meg. Fél hétkor felhúztuk a horgonyt, amikor Johanna nagyon sajnálta, hogy nem tud a másik hajón levő 5 éves kislánnyal játszani, ha megyünk. A kislány apukája átküldte hozzánk a kislányt a SUP-ján. Át is jött a középső lánnyal, amjd a nagyobbik lány visszavitte a SUP-ot a fedélzetükre. Az előző nap fogott mahi mahit ettük meg ebédre. Stabil északnyugati szélben 9-12 csomó volt a szél. Igaui pezsgő bontós vitorlázás volt az atoll beldejében 36 mérföldön keresztül, csak a korallszigeteket és zátonyokat kellett kicsit kerülgetni. Az áramlás is elég erős keleti 1-2csomó között ingadozott. A két hajó olyan jól haladt egymás mellett, hogy fotókat készítettünk egymásról, miközben a gyerekek a fedélzetünkön játszottak, fújták a kürtöt a másik hajónak, bújócskáztak a fedélzeten és kézműveskedtek. Délután háromkor értünk a horgonyzóhelyre, de pont egy squall érkezett, ezért egy kicsit fel-alá haladtunk a hajóval amíg elment, hogy ne az esőben kelljen átmenni a zátonyokon. Közben jött egy helyi csónak és kaptunk tőlük három polipot ajándékba.
A másik hajó útvonalát követve mentünk be a zátonyok közé és egy homokos helyet keresve ledobtuk a horgonyt. A gyerekek ezután azt kérték vigyük át őket a másik hajóra, mert megígérték nekik a fánk sütést, úgyhogy nekik ez lett a programjuk, mi pedig miután megtisztítottuk a polipokat és betetttük a őket a fagyasztóba, elmentünk egyet sznorkelezni a mellettünk levő zátonyra. Csodálatosak voltak a korallok.

Idén a déli féltekén késői ciklonok jelennek meg. Most is kialakulóban van egy a Seychelle alatt, mely jelentősen befolyásolja a környék időjárását. A furcsa az, hogy az egyik előrejelzés 14-től egy hétre előre láthatólag déli szelet jósol. A következő célpontunk Chagos mely pont délre van. Nem tudjuk, mikor tudunk elidulni, vagy egyáltalán el tudunk-e oda jutni. Mindenestre az engedélyünk május 28-án lejár, amit már hónapokkal előre meg kellett adni.

37. nap, 2024.05.12. , Egy utolsó 60 mérföld Maldív utolsó atolljáig, Adu-atoll

Hajnalban ismét értekeztünk a mellettünk levő hajóval, hogy maradjunk vagy menjünk. A Maldív-szigetek csodálatosak, nem tudjuk miért jönnek a negatív kommentek róls. Majd írunk egy összefoglalót, hogy mit tapasztaltunk. A szél azonban a következő napokban déliesedni fog, ezért inkább haladunk tovább. Már hat óra előtt felhúztuk a horgonyt és kinavigáltunk a zátonyokból. A szél még mindi északnyugati (11 csomó), ezért fél hétkor még az atollon belül felhúztuk a vitorlákat. Hatvan mérföld volt előttünk az utolsó Maldív atollig, Adu-ig.

38. nap, 2024.05.13.

39. nap, 2024.05.14. , Maldív -szigetek összefoglaló

A blogunkat úgy kezdtük, hogy vegyes kommenteket hallottunk a Maldívról, és mi ezért nem is terveztünk túl hosszú megállót ezen a helyen, összesen 3 hetet, de már bőven túlléptünk a három héten, sőt az egy hónapon is és lassan kezdünk kifutni a Chagos-ra szóló engedélyünkből, ami május 28-án jár le, mert annyira élvezzük ezeket a szigeteket.

Mi így láttuk a Maldiv-szigeteket a saját szemünkkel:
- Először is a hely minden pontja szemetgyönyörködtető, türkiz víz, fehér homok.
- Vitorlázás szempontból az egyik legszuperebb hely a világon, hiszen stabil szelek vanank a szezonban (jó néha esik kicsit az eső, de amióta itt vagyunk villámlás csak egyszer volt), az atollokban gyakori a pezsgőt bonthatunk vitorlázás, nem kell mások waypointjait követni az egész szigetek egy hatalmas felfedezés, oda horgonyzik az ember ahova jól esik, mindig találtunk valamilyen védelmet az atollokban.
- Tengeri akvárium, és az élővilág fenomenális: cetcápák, más cápák, mantaráják, más ráják, tengeri teknősök, murénák, polipok, színes halak, és egy csomó zátony, amely felfedezésre vár.
- Nincsenek csípkedő medúzák a vízben (Thaiföldön és Malájziában egy csomó volt).
- Az emberek szuper kedvesek, és a gyerekek beszélnek angolul, ami nekünk azért fontos, mert Johanna könnyedén játszik velük.