Hajónapló: India-Maldív in English

2024.04.06 - -0001.11.30                                   »»   5/5 oldal   ««

36. nap, 2024.05.11. , Potyautas a másik hajóról

Kicsit sietős az utunk, a chagosi engedélyünk miatt, pedig itt a Maldívon még el lehetne tölteteni néhány hetet. Ismét egy csodás horgonyzó hely. A másik hajó kapitánya felhívott minket rádión, hogy maradjunk vagy menjünk tovább. Mi is szívesen maradtunk volna felfedeznu az atollt és a másik hajó is, de mennünk kellett tovább. Részben kezdődik a nedves évszak, részben a chagosi engedélyünk a május hónap végén lejár, és nem hosszabbítják meg. Fél hétkor felhúztuk a horgonyt, amikor Johanna nagyon sajnálta, hogy nem tud a másik hajón levő 5 éves kislánnyal játszani, ha megyünk. A kislány apukája átküldte hozzánk a kislányt a SUP-ján. Át is jött a középső lánnyal, amjd a nagyobbik lány visszavitte a SUP-ot a fedélzetükre. Az előző nap fogott mahi mahit ettük meg ebédre. Stabil északnyugati szélben 9-12 csomó volt a szél. Igaui pezsgő bontós vitorlázás volt az atoll beldejében 36 mérföldön keresztül, csak a korallszigeteket és zátonyokat kellett kicsit kerülgetni. Az áramlás is elég erős keleti 1-2csomó között ingadozott. A két hajó olyan jól haladt egymás mellett, hogy fotókat készítettünk egymásról, miközben a gyerekek a fedélzetünkön játszottak, fújták a kürtöt a másik hajónak, bújócskáztak a fedélzeten és kézműveskedtek. Délután háromkor értünk a horgonyzóhelyre, de pont egy squall érkezett, ezért egy kicsit fel-alá haladtunk a hajóval amíg elment, hogy ne az esőben kelljen átmenni a zátonyokon. Közben jött egy helyi csónak és kaptunk tőlük három polipot ajándékba.
A másik hajó útvonalát követve mentünk be a zátonyok közé és egy homokos helyet keresve ledobtuk a horgonyt. A gyerekek ezután azt kérték vigyük át őket a másik hajóra, mert megígérték nekik a fánk sütést, úgyhogy nekik ez lett a programjuk, mi pedig miután megtisztítottuk a polipokat és betetttük a őket a fagyasztóba, elmentünk egyet sznorkelezni a mellettünk levő zátonyra. Csodálatosak voltak a korallok.

Idén a déli féltekén késői ciklonok jelennek meg. Most is kialakulóban van egy a Seychelle alatt, mely jelentősen befolyásolja a környék időjárását. A furcsa az, hogy az egyik előrejelzés 14-től egy hétre előre láthatólag déli szelet jósol. A következő célpontunk Chagos mely pont délre van. Nem tudjuk, mikor tudunk elidulni, vagy egyáltalán el tudunk-e oda jutni. Mindenestre az engedélyünk május 28-án lejár, amit már hónapokkal előre meg kellett adni.

37. nap, 2024.05.12. , Egy utolsó 60 mérföld Maldív utolsó atolljáig, Addoo-atoll

Hajnalban ismét értekeztünk a mellettünk levő hajóval, hogy maradjunk vagy menjünk. A Maldív-szigetek csodálatosak, nem tudjuk miért jönnek a negatív kommentek róls. Majd írunk egy összefoglalót, hogy mit tapasztaltunk. A szél azonban a következő napokban déliesedni fog, ezért inkább haladunk tovább. Már hat óra előtt felhúztuk a horgonyt és kinavigáltunk a zátonyokból. A szél még mindig északnyugati (11 csomó), ezért fél hétkor még az atollon belül felhúztuk a vitorlákat. Hatvan mérföld volt előttünk az utolsó Maldív atollig, Addoo-ig.

Amikor megérkeztünk az Addoo atollba, több ismerős hajóst láttunk a horgonyzóhelyen. A horgonyzóhely a város előtt van és nem olyan könnyű horgonyozni, mert több zátony van, áramlás és persze szél is lehet. Itt állt egy dél-afrikai hajó, egy új-zélandi és egy amerikai, akiket már korábbról is ismertünk, ezen kívül még egy amerikai, ahol a kapitány vitorlakészítőnek nevezte magát. Ledobtuk a horgonyt és jól meg is húztuk a láncot, hogy véletlenül se csússzunk rá a zátonyra. Aznap este a hajósok vacsorát szerveztek a kinti egyik helyi étterembe, melyből most kihúztuk magunkat. Részben túl késő lett volna (Johanna miatt), és nekünk még dolgunk volt a benzinkúton. Meghordtuk az üzemanyagot, ettünk egy fagyit és fánkokat, melyhez a dél-afrikai hajósok is csatlakoztak, úgy tűnt az éttermi menü nem volt túl jó. Másnapra csak a bevásárlás maradt.

38. nap, 2024.05.13. , Bevásárlás és kijelentkezés

Itt nincs egy szupermarket, mint Malé-ban. Malé-ban ehhez képest gyönyörű áruk vannak és piac. Több kis boltot kellett végigjárnunk, hogy mindent meg tudjunk venni, de a Fais Mart volt a legjobban felszerelt. Bár hagymát itt sem árultak, ezt külön boltban kaptunk csak és a zöldség-gyümölcs választék sem volt túl gazdag. Ehhez a csónakkal jöttünk a különböző kikötőkbe, ahol végigjártuk az összes boltot a dél-afrikai hajósokkal együtt. De végül mindent sikerült megvenni (még ha az áru nem is volt olyan szép). Érdekesség, hogy vöröshagymát már India óta nem kapunk, Indiában is és itt is csak lila hagyma volt kapható.

39. nap, 2024.05.14. , Maldív -szigetek összefoglaló

A blogunkat úgy kezdtük, hogy vegyes kommenteket hallottunk a Maldívról, és mi ezért nem is terveztünk túl hosszú megállót ezen a helyen, összesen 3 hetet, de már bőven túlléptünk a három héten, sőt az egy hónapon is és lassan kezdünk kifutni a Chagos-ra szóló engedélyünkből, ami május 28-án jár le, mert annyira élvezzük ezeket a szigeteket, atollokat.

Mi így láttuk a Maldiv-szigeteket a saját szemünkkel:
- Először is a hely minden pontja szemetgyönyörködtető, türkiz víz, fehér homok.
- Vitorlázás szempontból az egyik legszuperebb hely a világon, hiszen stabil szelek vanank a szezonban (jó néha esik kicsit az eső, de amióta itt vagyunk villámlás csak egyszer volt), az atollokban gyakori a pezsgőt bonthatunk vitorlázás, nem kell mások waypointjait követni az egész szigetek egy hatalmas felfedezés, oda horgonyzik az ember ahova jól esik, mindig találtunk valamilyen védelmet az atollokban.
- Tengeri akvárium, és az élővilág fenomenális: cetcápák, más cápák, mantaráják, más ráják, tengeri teknősök, murénák, polipok, színes halak, és egy csomó zátony, amely felfedezésre vár.
- Nincsenek csípkedő medúzák a vízben (Thaiföldön és Malájziában egy csomó volt).
- Az emberek szuper kedvesek, és a gyerekek beszélnek angolul, ami nekünk azért fontos, mert Johanna könnyedén játszik velük.
- Ráadásul a vízisport kedvelői is jól érezhetik magukat, lehet sznorkelezni, búvárkodni, vannak szörf pontok és kite-szörfözni is lehet.

Mi nagyon jól éreztük magunkat.